Obrazek przedstawia pięć fotografii. Na pierwszej od góry, po lewej stronie, dziewczynka stojąca tyłem do obiektywu, przodem do choinki w sali przedszkolnej, unosi ręce ucząc się migać słowo "choinka" w Polskim Języku Migowym. Na zdjęciu obok, po prawej stronie, widać papierowe, wycięte i pokolorowane przez dzieci bałwany, leżące na zielonym dywanie. Nad nimi obrazek bałwana, przytrzymywany dłonią dziewczynki ubranej w szary sweter. Jednego z wyciętych bałwanów dotyka ręka dziecka, ubrana w czarny rękaw. Na pierwszej fotografii u dołu, od lewej, pięć obrazków (cztery z nich widać w całości), przedstawiających: bombkę (fragment), choinkę, prezenty i Św. Mikołaja. Nad obrazkami dłonie dzieci. Środkowa fotografia przedstawia kilkoro dzieci siedzących tyłem do obiektywu, przodem do kolorowych szufladek przedszkolnych dzieci. Unoszą swe dłonie i układają tak, by pokazać w języku migowym nazwy słów przedstawionych za pomocą leżących na dywanie za nimi obrazków: prezentów, bałwana, bombki. Zdjęcie w dolnym prawym rogu przedstawia dłonie dzieci pracujące przy stole z wyciętymi przez siebie papierowymi bombkami i klejem. Dłonie smarują wycinanki klejem w sztyfcie, w celu naklejenie na położonych na jasnym stole białych kartkach papieru.

Grupa Panterek zakończyła realizację Modułu II Interdyscyplinarnego Projektu Edukacyjnego – Migowy dla dzieci, organizowanego przez „MiguMig – zabawy z językiem migowym”. Ekspertem Modułu II była Agnieszka Kaproń.
Dzieci, przy okazji zabaw ruchowych i aktywności plastycznych, poznały słowa z zakresu tematyki zimowej oraz świątecznej, m. in.: bombka, bałwan, prezenty, choinka, Św. Mikołaj. Poszerzyły zasób słownictwa w Polskim Języku Migowym, utrwalając przy okazji nazwy kolorów poznanych w Module I projektu: zielony, czerwony, biały, niebieski. Nauka migania ponownie sprawiła całej grupie wiele radości, dodatkowo wpływając na rozwój empatii, motoryki małej, a także wyobraźni przestrzennej.