Obrazek połączony z czterech fotografii. Na lewym górnym zdjęciu dzieci siedzą na dywanie i pochylają się nad rozłożonymi kartkami, przedstawiającymi ilustracje - kolorowe piłki - do bajki o kolorowej piłeczce. Dzieci wybierają kolor piłki, który mają zamigać w Polskim Języku Migowym. Na prawym górnym zdjęciu znajdują się dwa rzędy kartek przedstawiających pokolorowane na żółto i zielono przez dzieci piłki. Dzieci siedzą wzdłuż rzędów, zwrócone tyłem do fotografa, przodem do tablicy przedstawiającej kolorowe piłki. Dzieci dłońmi pokazują piłki, których kolory chcą zamigać. Na lewym dolnym zdjęciu widać trzy dziewczynki, pochylone nad kartkami z kolorowymi piłkami. W centrum fotografii błękitna kartka z treścią bajki o kolorowej piłeczce. Na zdjęciu prawym, u dołu, tablica interaktywna, przedstawiająca "kolorowe plamy". Dzieci siedzą przodem do tablicy, ucząc się migania nazw kolorów na ekranie.

Grupa Panterek, która w tym roku bierze udział w Interdyscyplinarnym Projekcie Edukacyjnym – Migowy dla dzieci, zrealizowała Moduł I projektu. Organizatorem projektu jest „MiguMig – zabawy z językiem migowym”. Ekspertem Modułu I jest Dobrosława Horbacz – Paluszkowe Rozśpiewanki. Słuchając bajki o kolorowej piłeczce, dzieci poznały nazwy kolorów w Polskim Języku Migowym, łącząc je z różnymi emocjami. Nauka Polskiego Języka Migowego sprawiła Panterkom wiele przyjemności, przy okazji sprzyjając rozwojowi emocjonalnemu, społecznemu, rozwojowi motoryki małej i koordynacji wzrokowo-ruchowej. Teraz Panterki przymierzają się do realizacji Modułu II projektu.