6.30 – 8.00
Schodzenie się dzieci do przedszkola. Zabawy służące realizacji pomysłów i zainteresowań dzieci. Gry i zabawy dydaktyczne, konstrukcyjne, tematyczne, badawcze służące realizacji programu wychowania przedszkolnego. Rozmowy w oparciu o oglądane ilustracje. Ćwiczenia ortofoniczne, oddechowe, słuchowe, gramatyczne itp. Słuchanie utworów literatury dziecięcej. Opowiadanie historyjek obrazkowych. Prace porządkowo – gospodarcze.
8.00 – 8.45
Zabawy dowolne, zajęcia indywidualne. Prace porządkowe w sali. Religia na wniosek rodziców.
8.45 – 9.00
Zabawa ruchowa z określonym elementem ruchu, zabiegi higieniczne, przygotowanie do śniadania;
9.00 – 9.30
Śniadanie. Wyrabianie nawyków higieniczno – kulturalnych związanych ze spożywaniem śniadania.
9.30 – 11.30
Realizacja zadań edukacyjnych poprzez zajęcia z całą grupą kierowane oraz niekierowane, prowadzone wg planów miesięcznych oraz wybranego programu nauczania.
Zabawy dowolne w sali przy niewielkim udziale nauczyciela, zabawy i zajęcia ruchowe, rytmika, zabawy w jęz. obcym nowożytnym przygotowujące dzieci do posługiwania się tym językiem. Spacery, zabawy na świeżym powietrzu, zabawy i gry ruchowe, obserwacje przyrodnicze, prace porządkowe i ogrodnicze.
11.30 – 12.00
Czynności samoobsługowe i higieniczne. Przygotowanie do pierwszego dania obiadowego.
12.00 – 12.30
I danie obiadowe. Usprawnianie techniki samodzielnego spożywania posiłków, posługiwanie się sztućcami przezwyciężanie uprzedzeń, przyzwyczajanie do zdrowego żywienia.
12.30 – 14.00
Przygotowanie do leżakowania. Doskonalenie czynności samoobsługowych. Odpoczynek na leżakach.
14.00 – 14.30
Czynności samoobsługowe. Zabawa ruchowa z określonym elementem ruchu. Przygotowanie do drugiego dania obiadowego. II danie obiadowe.
14.30 – 17.00
Ćwiczenia indywidualne z dziećmi dostosowane do ich możliwości, zabawy paluszkowe, słuchanie opowiadań nauczyciela na podstawie literatury dziecięcej, czytanie fragmentów książek, zabawy dowolne według zainteresowań dzieci. Rozchodzenie się dzieci.
6.30 – 8.00
Schodzenie się dzieci do przedszkola. Zabawy służące realizacji pomysłów i zainteresowań dzieci. Gry i zabawy dydaktyczne, konstrukcyjne, tematyczne, badawcze służące realizacji programu wychowania przedszkolnego. Rozmowy w oparciu o oglądane ilustracje. Ćwiczenia ortofoniczne, oddechowe, słuchowe, gramatyczne itp. Słuchanie utworów literatury dziecięcej. Opowiadanie historyjek obrazkowych.
8.00 – 8.45
Zabawy dowolne, zajęcia indywidualne. Prace porządkowo – gospodarcze w sali.
8.45 – 9.00
Zabawa ruchowa z określonym elementem ruchu, zabiegi higieniczne, przygotowanie do śniadania.
9.00 – 9.30
Śniadanie. Wyrabianie nawyków higieniczno – kulturalnych związanych ze spożywaniem śniadania.
9.30 – 11.30
Realizacja zadań edukacyjnych poprzez zajęcia z całą grupą kierowane oraz niekierowane, prowadzone wg planów miesięcznych oraz wybranego programu nauczania.
Zabawy dowolne w sali przy niewielkim udziale nauczyciela, zabawy i zajęcia ruchowe, rytmika, zabawy w jęz. obcym nowożytnym przygotowujące dzieci do posługiwania się tym językiem. Spacery, zabawy na świeżym powietrzu, zabawy i gry ruchowe, obserwacje przyrodnicze, prace porządkowe i ogrodnicze.
11.30 – 12.00
Czynności samoobsługowe i higieniczne. Przygotowanie do pierwszego dania obiadowego.
12.00 – 12.30
I danie obiadowe. Usprawnianie techniki samodzielnego spożywania posiłków, posługiwanie się sztućcami przezwyciężanie uprzedzeń, przyzwyczajanie do zdrowego żywienia.
12.30 – 13.00
Relaksacja, odpoczynek, ćwiczenia ortofoniczne, paluszkowe itp., praca indywidualna.
13.00 – 14.00
Zabawy dydaktyczne, zabawy dowolne w sali lub na placu przedszkolnym. Gry i zabawy konstrukcyjne, tematyczne, badawcze, zabawy ze śpiewem, działalność plastyczna, zabawy ruchowe. Religia na wniosek rodziców. Zabawa ruchowa z określonym elementem ruchu.
14.00 – 14.30
Czynności samoobsługowe. Przygotowanie do drugiego dania obiadowego. II danie obiadowe.
14.30 – 17.00
Ćwiczenia indywidualne z dziećmi dostosowane do ich możliwości, zabawy paluszkowe, słuchanie opowiadań nauczyciela na podstawie literatury dziecięcej, czytanie fragmentów książek, zabawy dowolne według zainteresowań dzieci. Rozchodzenie się dzieci.
6.30 – 8.00
Schodzenie się dzieci do przedszkola. Zabawy służące realizacji pomysłów i zainteresowań dzieci. Gry i zabawy dydaktyczne, konstrukcyjne, tematyczne, badawcze służące realizacji programu wychowania przedszkolnego. Rozmowy w oparciu o oglądane ilustracje. Ćwiczenia ortofoniczne, oddechowe, słuchowe, gramatyczne itp. Słuchanie utworów literatury dziecięcej. Opowiadanie historyjek obrazkowych. Prace porządkowo – gospodarcze.
8.00 – 8.30
Zabawy wg zainteresowań dzieci. Praca indywidualna z dziećmi mającymi trudności oraz
z dziećmi zdolnymi.
8.30 – 9.00
Ćwiczenia poranne. Prace porządkowe w sali, zabiegi higieniczne, przygotowanie do śniadania.
9.00 – 9.30
Śniadanie – doskonalenie umiejętności estetycznego spożywania posiłków, kulturalnego zachowania przy stole.
9.30 – 11.30
Zajęcia edukacyjne w sali i na powietrzu kierowane i niekierowane prowadzone wg planów miesięcznych oraz wybranego programu nauczania. Zabawy dowolne w sali przy niewielkim udziale nauczyciela. Zabawy i zajęcia ruchowe, rytmika, zabawy w jęz. obcym nowożytnym przygotowujące dzieci do posługiwania się tym językiem. Spacery, zabawy na świeżym powietrzu, zabawy i gry ruchowe, obserwacje przyrodnicze, prace porządkowe i ogrodnicze.
11.30 – 12.00
Czynności samoobsługowe i higieniczne. Przygotowanie do pierwszego dania obiadowego.
12.00 – 12.30
I danie obiadowe. Usprawnianie techniki samodzielnego spożywania posiłków, posługiwanie się sztućcami przezwyciężanie uprzedzeń, przyzwyczajanie do zdrowego żywienia.
12.30 – 13.00
Mycie zębów. Relaksacja, odpoczynek przy muzyce i bajkach relaksacyjnych, praca korekcyjno-kompensacyjna i indywidualna.
13.00 – 14.00
Tworzenie różnorodnych sytuacji edukacyjnych sprzyjających twórczości plastycznej, muzycznej, ruchowej, werbalnej dzieci, zabawy dydaktyczne o charakterze poszerzającym temat, zabawy w ogrodzie przedszkolnym lub zabawy w kącikach zainteresowań, zabawy
w teatr, prace nauczycielki o charakterze obserwacyjnym. praca z dzieckiem
o indywidualnych potrzebach rozwojowych. Religia na wniosek rodziców.
14.00 – 14.30
Czynności samoobsługowe. Zabawa ruchowa z określonym elementem ruchu. Przygotowanie do drugiego dania obiadowego. II danie obiadowe.
14.30 – 17.00
Zabawy zorganizowane lub dowolne z inicjatywy dzieci, ćwiczenia indywidualne dostosowane do możliwości dzieci, zabawy i gry edukacyjne i planszowe przy stolikach
z małym zespołem, czytanie fragmentów książek, układanie puzzli, ćwiczenia grafomotoryczne, prace porządkowe w sali i w półkach indywidualnych. Rozchodzenie się dzieci.